מנכ"ל 'החינוך העצמאי' מאשים: "תנאי המחנכים החרדים רק נפגעים"

אסתי פלד 2 Comment on מנכ"ל 'החינוך העצמאי' מאשים: "תנאי המחנכים החרדים רק נפגעים"

מנכ"ל החינוך העצמאי הרב אליעזר סורוצקין למימרן ב"מהדורה המרכזית": "כל שנה שנתיים פותחים את ההסכמים, ועושים שינויים, התנאים של עובדי ההוראה החרדים רק הולכים ונפגעים. יש בציבור הכללי תקציבים לתכנית פדגוגית ניהולית, אנחנו לא מקבלים מזה שקל" | האזינו

צילום: כל הזמן
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מנכ"ל החינוך העצמאי הרב אליעזר סורוצקין לאבי מימרן ב"מהדורה המרכזית": "היו בעבר מספר הסכמי שכר, ולפני 10 שנים נחתם הסכם אופק חדש, אבל אנחנו נשארנו בעולם ישן. זה אירוע מתגלגל, כל שנה שנתיים פותחים את ההסכמים, ועושים שינויים, התנאים של עובדי ההוראה החרדים רק הולכים ונפגעים".

"מה שקורה עכשיו, זה שינויים מהותיים, אבל השינויים הם רק למי שבאופק חדש ואנחנו נשארים מאחורה. מורים אצלנו מתחילים עם 5\6 אלף שקל, שאצלם אפשר להגיע ל 10".

"הזעקה של המורים והמורות היא צודקת. מורים מתמסרים לגמרי לילדים. כל שעה היא שעה מתישה. איך כל אלה שצועקים על שיוויון שכחו שגם אצלנו יש מחסור במורים? מחר מתחילים לימודים ויש כיתות שאני עדיין לא יודע מי ילמד בהם" אמר הרב סורוצקין.

"באופק חדש יש שוני בין כלל המגזרים, אנחנו מבקשים גם להתאים את המתווה לחינוך החרדי. כמובן שנצטרך את הסכמת גדולי ישראל, אם נסביר את החסרונות שיש במצב היום, להערכתי הם יסכימו להצטרף".

"אני לא מאמין שמשרד החינוך לא רוצים לתת לנו כי זה יחזק אותנו, אני חושב שהאחוזים שאנחנו מקבלים, אם הם יושוו לחינוך הכללי זה מצריך תקציב של כמיליארד שקל. וזו הסיבה לדעתי שהם לא רוצים שנצטרף".

"יש בציבור הכללי תקציבים לתכנית פדגוגית ניהולית, אנחנו לא מקבלים מזה שקל. זה תקציב ענק של כ 200 מיליון שקל שיכול לסייע לילדי ישראל, ואנחנו לא נהנים מזה".

"אני לא מחליט את מי לצרף לחינוך העצמאי, זה גדולי ישראל מחליטים, אגפני אמר שהוא לא גנרל אלא חייל, אני רק פקיד. אבל אני זועק את זעקת מוסדות הפטור, שלפחות יקבלו חלק מהתקציב של כלל הציבור. לא ביקשנו מאה אחוז".

האזינו לריאיון המלא:



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    בסדר, ככה זה . יש למורם המון חופשות וכל שנייה הם בבית …
    בהייטק השכר גבוה והשעות הרבה יותר ביום יום וכמובן לא לשכוח שאנחנו עובדות גם ביום של בדיקת חמץ .
    מי שבחרה להיות מורה יש לה בערך פעמיים בשהוע שהיא יכולה לקום ב 9-10 בבוקר וכן לחזור מוקדם ולקחת את הילדים מהגן.
    ברור שהשכר יהיה נמוך. אי אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה.

  2. 1

    ככה זה בעולם.
    מורה יכולה לקום בבוקר לפעמים ב 10 ולחזור הביתה מוקדם יום יום ולקחת את הילדים מהגן
    אל תשכחו את הימים המטורפים שבהייטק עובדים ועובדי ההוראה נופשים בבית ועוד מקבלים על זה שכר. לא לשכוח!!